onsdag den 24. juli 2013

Jordbær-ception; jordbær med jordbær - OG mandler!

I dag var vi en tur i Aarhus midtby og jeg vil godt slå fast at det ikke er nemt eller spændende at køre i bus med barnevogn og to børn. Jeg vil måske endda bruge udtrykket forfærdeligt.

Noget andet der nager mig er at jordbærsæsonen lakker mod enden! Så vi spiser gerne nogle hver dag. Da vi gik forbi Summerbird i Bruuns Galleri fik vi øje på nogle lækre økologiske mandler med jordbær/chokoladeovertræk! Dem måtte vi naturligvis have med os, ikke mindst fordi jeg skulle hygge med med et afsnit af en yndlingsserie når drengene var puttet. Den lille er dog syg og vågner hele tiden, så min "egen tid" er blevet ret afbrudt og bliver det nok i skrivende stund om lidt, men mandlerne forsvandt alligevel en efter en.. mandler er jo sunde... ikke? I hvert fald med en kop lækker grøn the med jordbær og - endnu en omgang - friske danske jordbær (jeg er ikke jordbærracist, men de er friskere og mere miljøvenlige grundet kortere transport og desuden er Danmark forholdsvis striks i forhold til andre lande mht. sprøjtegifte i konventionelle landbrug så vidt jeg ved)!

I mine forældres have fik vi også høstet nogle af de sidste jordbær, samt nogle af de første blåbær og drukket det sidste hyldeblomstdrik (sad-face). Venter spændt på super brombærsæson, de fleste blomster er blevet til flotte store grønne bær!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar