onsdag den 17. juli 2013

Gratis ferie i Danmark: ude er bedst

Så hvor skal i på sommerferie? Det spørgsmål er absolut nemt for mig at svare på dette år; ingen steder. Vi bliver i Danmark. Det er sidste indsats før jeg forhåbentlig kan kalde mig færdiguddannet og måske endda være så heldig at finde arbejde, men det har altså betydet at kassen har været fuldstændig tom. Med to små børn er det dog ret vigtigt at sørge for at få en skøn sommer alligevel og det har virkelig været lærerigt indtil videre! Den danske sommer ER virkelig skøn når vejret er godt og jeg må faktisk indrømme (selv om vi herhjemme snerrende vil vrisse os igennem vinteren og beklage os over at det danske sommervejr knap nok kan kaldes sommer) at der har været en pænt stor håndfuld, eller tre, gode sommerdage.
I tæt samarbejde med Mormor (min mor) har jeg derfor forsøgt at finde gratis glæder, så lokalt som muligt. I juni foretog vi os et par dejlige udendørs ting. Vi tog blandt andet drengene (og min søde mand) til Sculptures By The Sea ved stranden i Aarhus. Jeg tror temaet var noget genbrug og/eller forbrug. Bæredygtighed er jo et hot emne. Så uden at vide det (fik ikke læst om det og da turen skulle være gratis købte vi ikke brochure) vil jeg tro at den skulptur jeg bedst kunne lide er lavet af upcycled metal.

Drengene fik lov at soppe da udstillingen jo som sagt ligger ved stranden og vi var heldige med vejret. Sand (der kan komme under neglene), vand, og at kaste med sten er altid et hit hos de to! Her er billeder fra turen (og nedenunder mere gratis underholdning):





Vi fejrer som regel Sankt Hans på den ene eller den anden måde, men det er ikke noget vi holder super helligt og det er da svipset flere år. Men når havearbejdet i Mormor of Morfars have har produceret det der ligner et perfekt bål og når man mangler gratis glæder, så er det en god ide at gøre lidt ekstra ud af det. Vi forsøgte os med en heks, men lidt halvhjertet i papir og på noget der altså desværre lignede et kors! Det var ikke lige meningen. Men vi sang og vejret viste sig fra sin bedste side og jeg tror drengene følte det var lidt specielt med stort bål og sang og være længe oppe. Desuden kunne de beundre de spirende æbler på æbletræerne og lege med katten osv.
Vi flyttede selvfølgelig bålet INDEN vi antændte det af hensyn til dyr der evt. har lavet rede eller gemt sig i de mange grene og blade. Her er det KUN hekse vi futter af (og indtil videre kun dem i papir :-P).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar